Základní umělecká škola Velké Pavlovice

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
Benefiční koncert pedagogů ZUŠ
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Pedagogové

Pedagogové

Mgr. Tomáš Damec, DiS. - ředitel, akordeón, klavír

Ten nástroj je těžký. Je těžké ho ovládnout a někdy ještě těžší ho někam odnést. Ale je to půl orchestru, který si sebou zabalíte do kufru a můžete s ním odletět přes půl světa. Když nemáte zrovna náladu na své spoluhráče, vystačíte si sami. Můžete si zahrát jakýkoliv hudební žánr a vypadáte za ním důležitě a tajemně. Je to James Bond mezi nástroji. Zkuste akordeón.

MgA. Zbyněk Bílek - zástupce ředitele, žesťové nástroje, bicí, hudební teorie

Už jste slyšeli, co jsou to dechové žesťové nástroje? To jsou hudební nástroje, které jsou vyrobené z plechu. Patří mezi ně, trubka, trombon, lesní roh, tuba, ale také baskřídlovka. Takové hudební nástroje můžeme slyšet a vidět hrát v různých orchestrech, divadle, nebo také třeba u nás ve Velkých Pavlovicích na hodech. Pokud se vám líbí, stačí přijít k nám do ZUŠ ve Velkých Pavlovicích, a my vás na ně naučíme hrát. Protože hudba spojuje národy, a díky hudbě se můžete také podívat do celého světa. Tak se nebojte a přijďte. Těší se na vás pan učitel žesťových nástrojů.

BcA. Barbora Hanáková, DiS. - zpěv, hudební teorie

Jsem absolventkou Konzervatoře a Janáčkovy akademie múzických umění v Brně v oboru zpěv. Na Základní umělecké škole ve Velkých Pavlovicích působím od roku 2014. Hudba a zpěv mě provází celým životem. Mým cílem je dětem předávat lásku k hudbě tak, aby byla hlavně radostí. Ve své výuce kladu důraz především na individuální potřeby dětí a rozvíjení potenciálu každého z nich.

Liselotta Stehlíková - klavír

Klavír patří k nejrozšířenějším hudebním nástrojům. Řeč se člověk učí mluvením, hudbu hraním. Po zvládnutí základních dovedností na nástroji si děti mohou zahrát písně, či skladby různých hudebních stylů a žánrů s ohledem na jejich současnou úroveň. Hra na klavír rozvíjí už i u malých dětí fantazii, tvořivost, soustředění, emoční prožívání, intelekt ....... Hudba přináší především radost.

Mgr. Jan Míchal - žesťové nástroje, kytara, klavír

Po absolutoriu Brněnské konzervatoře (1991, trubka), Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (1996, Hudební výchova) a Základní vojenské službě v Posádkové hudbě Brno (1997, trubka) jsem od r. 1997 učitelem Základní umělecké školy ve Velkých Pavlovicích.

Souběžně s pedagogickou činností na zdejší ZUŠ, jsem se jako rodák z Brna, díky 20. letému působení v Dechové hudbě Lácaranka z Kobylí, seznámil s autentickým moravským folklórem zdejšího regionu a přes 25 let se v souboru Musica animae věnuji interpretaci klasické a populární hudby.

V naší Základní umělecké škole seznamuji děti od 5 do 19 let se základy hry na žesťové nástroje, zobcové flétny, klavír a kytaru.

MgA. BcA. Michal Grombiřík - cimbál

Výuka cimbálu na ZUŠ se soustředí na přirozený přístup k nástroji a hudbě samotné. Důraz klademe na kreativitu během hodin, rozmanitost improvizace a odborné poznání repertoáru zahrnujícího skladby od renesance až po současné hudební skladatele. Současně se věnujeme bohaté folklórní tradici velkopavlovického regionu a úloze cimbálu v lidové hudbě. Žáci se tak učí nejen technickým dovednostem, ale i citlivé interpretaci širokého repertoáru a schopnosti zapojit cimbál do různých hudebních projektů a souborů napříč hudebním spektrem. 

Milena Karberová - klavír

Věnujte se hře na klavír, naučíte se osobní disciplíně, pracovitosti a poctivosti, budete rozvíjet své duševní schopnosti, objevíte vytoužený svět fantazie ve svém nitru a naučíte se dávat přednost duchovním hodnotám před těmi materiálními.

Umění hry na klavír bylo vždy ve společnosti vysoce oceňováno. Z dějin hudby víme, že mnozí hudební skladatelé – Bach, Beethoven, Mozart, Chopin i Debussy vyučovali hře na klavír děti ze šlechtických rodin v celé Evropě. 

Když v románu Margaret Mitchell Jih proti Severu slibuje Rhett Butler Scarlett O´Harové, jak dobře se bude starat o jejich dcerku, říká: „Budu ji posílat na hodiny klavíru“.

A když Čapkovi Pejsek a Kočička zachraňují panenku, kterou někdo zahodil do kopřiv, slibují si: „Naučíme ji všemu, i hře na piano“

Martin Čech - housle

Pochází z Lužic u Hodonína. Od útlého dětství se zajímal o hudbu, především o zpěv lidových písní s různými soubory. V šesti letech začal studovat hru na housle v LŠU v Břeclavi a poté na konzervatoři v Brně u prof. Bohumila Kotmela. Od roku 2000 je pedagogem hry na housle na ZUŠ ve Velkých Pavlovicích a Hustopečích. Působil v různých hudebních tělesech, např. Moravský komorní orchestr, Břeclavský komorní orchestr aj. Je dlouholetým primášem cimbálové muziky Lália z Velkých Bílovic, se kterou procestoval polovinu světa. Učení dětí hře na housle bere jako poslání, vedle klasické hudby se snaží dětem předávat a šířit folklór, který je našemu kraji tak blízký.

Marek Bureš DiS. - klarinet, saxofón, flétna

Je absolventem Janáčkovy konzervatoře Ostrava. V letech 1997-2000 člen orchestru UH Policie ČR. V současné době působí, jako hráč na klarinet u VH Olomouc. Ve svém volném čase se věnuje klasické, taneční a dechové hudbě v řadě hudebních těles. Pedagogické činnosti se věnuje přes 20 let. Pedagogicky působil např. ZUŠ Ostrava Poruba, ZUŠ Mariánské Hory, hudební kurz Šardicích. Nyní předává své hudební zkušenosti mladým studentům na ZUŠ Velké Pavlovice.

Bc. Sára Šíblová - výtvarná výchova

Ve výtvarné výchově se zaměřuji na rozvoj kreativity a fantazie každého dítěte. Učím žáky experimentovat s různými technikami a materiály, aby objevili svůj vlastní výtvarný styl a dokázali tak vyjádřit své myšlenky a pocity. Důraz kladu na radost z tvoření, osobitý přístup a podporu individuality. Společně se učíme, že umění je nejen o výsledku, ale hlavně o procesu a svobodě vyjádření. Tvořivé prostředí a možnost být sám sebou jsou základem mých hodin. 

Denys Povoznikov - Klavír, akordeón

Duše je klavír z mnoha strunami. Proto je potřeba ke klavíru přistupovat jako by to byla živá bytost a rozvíjet vzájemný vztah. Je nutné mu dobře porozumět, protože každý má svoji osobitost. Interpret nehraje na klavír, nýbrž s ním.